Gestió de conflictes dins l'organització empresarial

Gestionar equips dins les organitzacions no és fàcil, per això aquesta formació ofereix la possibilitat d’aprendre a desenvolupar diferents habilitats que permeten la dinamització d’equips eficients. Aquesta formació de 80 hores va adreçada a tota persona que es vulgui formar en aquest àmbit. No cal que tingui experiència en l’ús de les TIC ni en entorns virtuals.

Objectius d'aprenentatge

  • Conèixer la teoria del conflicte i adquirir les habilitats i tècniques que permetran afrontar-los dins de l’àmbit empresarial.
  • Desenvolupar habilitats de resolució i transformació del conflicte.
  • Adquirir tècniques i habilitats de mediació.
  • Facilitar les eines per a desenvolupar projectes i sistemes de solució de conflictes a l’àmbit empresarial.

Continguts

Mòdul 1 – Teoria del conflicte

  • Conceptes
  • Anàlisi del conflicte
  • Dinàmica del conflicte

Mòdul 2 - Canvi organitzacional

  • La cultura organitzacional
  • El clima en la organització
  • Canvis en l’entorn
  • Disseny de la organització

Mòdul 3- Comunicació en la gestió del conflicte

  • Conflicte i negociació
  • Variables de la interacció

Mòdul 4- Tècniques de resolució de conflictes

  • Anàlisi
  • Estratègies i mètodes
  • Competències i habilitats

Mòdul 5- La mediació

  • Definicions i principis
  • El procés de mediació
  • Tècniques i estratègies
  • Principis ètics

Mòdul 6 - Treball de fi de curs

  • Pràctica d’avaluació. Gestió d’un conflicte a partir d’un cas pràctic.